El primer cop que vaig sentir parlar d’un club de lectura va ser mitjançant un article del dominical “El País” on d’entrada el seu principal objectiu era el foment de la lectura en col·lectius poc lectors: mestresses de casa,... i a mí la proposta em va semblar molt interessant, ja que jo, de sempre he fruit amb la lectura i m’ha agradat comptar a la capçalera del meu llit o bé a la meva bossa amb un llibre.
Des de fa quatre “cursos” a l’APA de l’ IES Narcís Oller funciona un Club de lectura per a pares. L’iniciativa, en un principi estava pensada per a alumnes que els agradés llegir i com a activitat extraescolar. Aquesta proposta no va progressar per diversos motius i vam decidir que potser la idea enganxaria a alguns pares. I, efectivament així ha estat, ja fa quatre anys (vam començar la tardor de 2005) que, periòdicament, ens anem trobant un grupet de pares i mares, uns deu més o menys i la veritat és que per a nosaltres són unes estones molt gratificants i on es comparteixen opinions, impressions, maneres de veure, sensacions, crítiques...sobre la lectura que hem fet.
Ens anem trobant en una periodicitat de cinc a sis setmanes i procurem a cada sessió, que sol ser d’una hora i mitja aproximadament, escollir consensuadament la lectura que volem fer. Intentem que es compaginin obres d’ escriptors catalans amb d’altres de castellano- parlants i d’estrangers. Normalment ens deixem guiar bastant per les últimes novetats, per les crítiques que sentim o bé per simpatia. També, de vegades, pel tipus d’obra a què ens té acostumats l’autor i que ens fan gràcia llegir.
Vam iniciar el nostre club de lectura amb la lectura de “La pell freda” d’Albert Sánchez Piñol i a partir d’aquí han seguit altres títols com: “Senyoria” del Jaume Cabré, “Camí de sirga” de Jesús Montcada, “La nit de l’oracle” del Paul Auster, “ Plataforma “ del Michael Haulleberg, “Laura y Julio” de Juan José Millas, “La velocidad de la luz” del Javier Cercas, “El cervell de Kennedy”de Henning Mankell, “Blau de Prússia” d’Albert Villaró, “La petita història dels tractors en ucraïnès” de Marina Lewyca, “Contra el destí” d’Amy Tan, “El port de les aromes” de John Lanchester, “L’edat de ferro” de J.M. Coetzee, “L’estrany incident del gos a mitja nit” de Mark Haddon .... entre d’altres. Cada curs acostumem a llegir de cinc a sis llibres per terme mig.
A més, enguany hem confeccionat un bloc intern on hi pengem les lectures que ens agraden, poemes, adreces d’interès...
A final de curs, per les darreries de maig normalment, procurem cloure amb una lectura d’algú molt proper i que l’autor/a ens acompanyin. És un acte obert a tothom i és una forma diferent d’acabar
Montse Sanabra
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada