Contada desde la verdad del recuerdo, con sentimientos que apenas nos atrevemos a reconocer y desde una progresiva toma de conciencia, Josefina Aldecoa nos abre un camino a la esperanza y al idealismo.
dissabte, 24 de novembre del 2007
HISTORIA DE UNA MAESTRA
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
1 comentari:
El meu oncle, Francisco Marcos, quan prologa el seu llibre: La Generación perdida (Premi Romà Planas i Miró de Memòries populars 2004) ens diu que el seu relat "es una pequeña narración de recuerdos, anécdotas y aventuras de un niño, nacido -para su desgracia o ventura- en una época de luchas de clases, de hambrunas increibles, de analfabetismo ancestral, de ideas medievales y trasnochadas donde los grupúsculos partidistas y los salvadores de la patria, programaban el asalto al poder, lo que por desgracia ocurrió".
És el mateix que es podria dir de: Historia de una maestra.
Hi ha un fragment que ens ho pot resumir quan les missions de mestres republicans van de poble en poble oferint cultura i llibres ambulants sense cobrar res a la gent que desconfiava: "- Hay muchas reservas entre la gente que ha sido engañada tantas veces. por otra parte es una actitud primitiva. Les domina el miedo a lo desconocido y eso es lo que explotan los que desean mantenerlos en la ignorancia...".
"Soñamos juntos embargados por una obsesión común: hacer del trabajo de todos la gran Misión que salvara a España del aislamiento i la ignorancia".
No va ser possible, i no va ser fins a 40 anys més tard, per la mort del Dictador, que es va poder continuar l'obra començada amb la República de principis del segle XX, tot i que l'informe Pisa, ens recorda que portem, encara, molt endarreriment primitiu en les ganes d'aprendre...
Publica un comentari a l'entrada