dijous, 22 de maig del 2008

MÚSIC I POETA, Joan Manuel serrat

Paraules d'amor

(Joan Manuel Serrat)


Ella em va estimar tant...
Jo me l'estimo encara.
Plegats vam travessar
una porta tancada.

Ella, com us ho podré dir,
era tot el meu món llavors
quan en la llar cremàvem
només paraules d'amor...

Paraules d'amor senzilles i tendres.
No en sabíem més, teníem quinze anys.
No havíem tingut massa temps per aprendre'n,
tot just despertàvem del son dels infants.

En teníem prou amb tres frases fetes
que havíem après d'antics comediants.
D'històries d'amor, somnis de poetes,
no en sabíem més, teníem quinze anys...


Ella qui sap on és,
ella qui sap on para.
La vaig perdre i mai més
he tornat a trobar-la.

Però sovint en fer-se fosc,
de lluny m'arriba una cançó.
Velles notes, vells acords,
velles paraules d'amor…

I Serrat ens porta a recordar un poeta que aquest mes de maig faria 118 anys..., el poeta de l'avanguarda i de l'amor.
Si la despullava

(Joan Salvat-Papasseit - Joan Manuel Serrat)

Si la despullava
oh, la meva amor!
un botó que queia
ja em donava goig.

Ara la bruseta
i el cinyell tot pret,
mel rosada i fresca
la sina després:

al mig de la toia
clavellets vermells.

5 comentaris:

Cèlia ha dit...

Avui torna a ploure i, la veritat, paraules d'amor sempre vénen de gust...

Jesús M. Tibau ha dit...

Una cançó preciosa, igual que
Mediterraneo, però a totes dues els hi tinc una mica (una mica mooooolt petita) de ràbia. Per res especial, simplement és que sempre es fan servir de referència quan es parla de Serrat, cosa que és una mica injusta, atesa la gran quantitat de cançons meravelloses que ha compost.

Cèlia ha dit...

Tens raó, jo personalment cantava La guitarra (també me lan regalar quan em voltàven els meus setze anys adolescents)i Si la despullava (Papasseit) amb la meva guitarra (que no en sabia gaire, per cert) però quan ens posàvem tendres cap a la matinada i cantàvem paraules d'amor...

Anònim ha dit...

us recomano:

http://www.musicadepoetes.cat

A la pàgina de Joan Manuel Serrat hi ha una desena de cançons:

http://www.musicadepoetes.cat/app/musicadepoetes/servlet/org.uoc.lletra.musicaDePoetes.Recursos?autor=276&titol=&tipus=0

sensacional!!!!

Joana

Cèlia ha dit...

Gràcies Joana per la recomanació. És molt interessant!